NIEUW !
Intoxicating Pleasures; The Reinvention of Wine, Beer, and Whiskey after Prohibition: Lisa Sheryl Jacobson
In de populaire herinnering betekende de intrekking van de drooglegging in de VS in 1933 de beslissende overwinning van alcohol in een decennialange cultuuroorlog. Maar zoals Lisa Jacobson onthult, was de respectabiliteit en massale populariteit van alcohol noch plotseling, noch vanzelfsprekend. Het kostte een wereldoorlog en een leger van pr-deskundigen en smaakmakers om wijn, bier en whiskey om te vormen tot symbolen van het goede Amerikaanse leven.
Alcoholproducenten en hun bondgenoten – een groep die wetenschappers, brancheorganisaties, restauranthouders, huishoudkundigen, kookboekauteurs en New Deal-planners omvatte – dreven een publiciteitsmachine aan die alcohol verbond met voedselcampagnes tijdens de oorlog en nieuwe ideeën over het belang van plezier in het moderne Amerikaanse leven. In dit diepgaande en boeiend geschreven boek toont Jacobson hoe de verlangens van gewone consumenten en militair personeel de culturele heruitvinding van alcohol vormgaven en de verleidelijke genoegens centraal stelden in bredere discussies over de rechten en plichten van burgers.
"Intoxicating Pleasures biedt de meest diepgaande en gedegen studie van de Amerikaanse alcoholische drankenindustrie in de jaren dertig en veertig. Het betoogt overtuigend dat de vraag van Amerikanen naar toegang tot alcoholische dranken in feite een eis was voor het recht op plezier." — Pamela Pennock, auteur van Advertising Sin and Sickness: The Politics of Alcohol and Tobacco Marketing, 1950-1990
"Verassingen te over in Jacobsons langverwachte Intoxicating Pleasures! Creatief onderzoek ondersteunt een erudiete en baanbrekende analyse van de nog altijd omstreden herintrede van alcohol in de Amerikaanse cultuur na de drooglegging. Een opmerkelijke verzameling illustraties verrijkt het elegant geschreven verhaal en toont hoe voorstanders matig alcoholgebruik opnieuw vormgaven als een patriottische en sociaal geschikte bron van respectabele genoegens." — Pamela Laird, auteur van Advertising Progress: American Business and the Rise of Consumer Marketing
Vol met fascinerende en minder bekende verhalen die onze kijk op de culinaire cultuur van de twintigste eeuw verrijken en compliceren, als een gezamenlijke creatie van het bedrijfsleven, de overheid en consumenten. Lisa Jacobson is een van de beste schrijvers over de geschiedenis van consumentencultuur." — Megan Elias, auteur van Food on the Page: Cookbooks and American Culture
"Jacobsons diepgaand onderzoek biedt een intrigerende kijk op de evolutie van de Amerikaanse drinkcultuur." — Vicki Howard, auteur van From Main Street to Mall: The Rise and Fall of the American Department Store
Engels, 398 pagina's, Paperback